L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya participa en la 7a Setmana dels Horaris, enguany anomenada Time Use Week, amb el webinar Presentació de la Càpsula (in)formativa: temps de pantalles i conciliació familiar.

Inscriu-te a través d’aquest formulari per accedir a totes les sessions de la Time Use Week, que tindrà lloc del 23 al 27 de novembre, així com al nostre webinar de dimarts 24 de novembre a les 16 h.

Webinar temps de pantalles i conciliació familiar - Time Use Week

Dins del projecte de Càpsules (in)formatives, l’Associació ha volgut preparar una específica amb motiu de la Time Use Week. Les càpsules són vídeos breus, on professores i professors del Programa d’Educació Audiovisual de l’entitat ens donen consells, pautes i formació per assolir un consum audiovisual sa i responsable de filles i fills.

Aquest projecte d’innovació neix de la necessitat de seguir arribant a mares i pares que, durant aquest temps de pandèmia, veuen com el consum de pantalles de les seves filles i fills s’ha vist augmentat.

A continuació compartim la llista de reproducció de les càpsules al nostre canal de YouTube:

Serà durant el webinar quan es projectarà la nova càpsula, on l’Estefanía González, cap de comunicació de l’Associació i professora del seu Programa d’Educació Audiovisual, ens donarà una sèrie de consells pràctics per gestionar el consum de pantalles i assolir benestar personal i familiar. Posteriorment intervindran el Luigi Bugalla, membre de la junta directiva de l’Associació, i l’Ana Rivas, professora experta en consum responsable de pantalles de la Fundación Aprender a Mirar, per entrar més en detall en algunes de les qüestions abordades i, per descomptat, per resoldre els dubtes de totes les persones participants.

Compromís

L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya és una entitat adherida al Pacte per la Reforma Horària (Objectiu 2025) i, com una de les principals impulsores del canvi d’horaris en el sector audiovisual, forma part de la taula quadrangular d’usos del temps organitzada pel Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya.

També està adherida al Pacte del Temps de l’Ajuntament de Barcelona i col·labora amb la Barcelona Time Use Initiative for a Healthy Society.

Bugalla ja va intervenir a la Setmana dels Horaris de 2018 exposant la Campanya per l’avançament del prime time endegada per l’entitat. Des de llavors, aquesta campanya ha evolucionat cap a l’ús responsable de les pantalles i l’assoliment d’una bona gestió del temps de consum audiovisual.

Per assolir aquests objectius, l’Associació col·labora amb Fundación Aprender a Mirar (FAAM), entitat que també vetlla pels drets dels menors d’edat davant les pantalles i amb la qual coordina el Programa d’Educació Audiovisual. Es tracta d’un projecte d’alfabetització mediàtica adreçat a famílies, alumnes i professionals de l’àmbit de l’educació, la salut i l’ordre, que fomenta el pensament crític i el consum responsable de l’oci audiovisual, així com també ajuda a prevenir i detectar situacions de risc. Per aquest motiu, al webinar també participa Rivas en representació de FAAM.

Dimarts 24 de novembre comptem amb tu, #activa’t per la societat i participa en el nostre webinar: inscriu-te a través d’aquest formulari. També t’animem a fer difusió a través de les xarxes socials (TwitterFacebook i Instagram) i a fer servir el hashtag #TimeUseWeek.