El dimarts 20 d’octubre es va celebrar virtualment el II Congreso Pornografía, Infancia y Mujer de la Universidad Rey Juan Carlos, en col·laboració amb el Grupo de Investigación de Alto Rendimiento FERSE. Anna Plans, com a presidenta de l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya i experta en hipersexualització de la Fundación Aprender a Mirar, va participar en la cinquena taula rodona Pornografia, Infància i Dona: des del futur.
L’aportació de Plans es va centrar en demostrar com l’hipersexualització que envolta el món digital va legitimant la pornografia. D’una banda, va parlar del mal que ocasiona a la infància, que accedeix a continguts pornogràfics per primera vegada entre els sis i vuit anys. Per un altre, va posar l’accent en la importància de parlar amb els nens i nenes des de petits per a acompanyar i explicar-los la veritat sobre aquestes qüestions. També va afrontar les pors dels progenitors. No en va, va ser la seva pròpia experiència com a mare la que li va portar a convertir-se en activista, experta i investigadora d’aquests àmbits.
Exposem la campanya #ShesAPerson
Com a punt final a la seva intervenció i amb plena mirada al futur, va encoratjar a la formulació d’un pacte social i global per a acabar amb aquesta xacra. Com a exemples clars va parlar sobre la gratuïtat de Pornhub durant la pandèmia –metxa de la nostra campanya #ShesAPerson, amb la qual es mostra l’impacte de la pornografia en la infància i la dona– i sobre els delictes que amaguen les seves productores.
Aquesta trobada digital va comptar amb més de 250 assistents, estudiants universitaris de carreres vinculades a l’educació, així com professors, professionals i investigadors d’àmbits com la pedagogia, la comunicació, les ciències jurídiques i el Tercer Sector.
Si et vas perdre la intervenció de l’Anna Plans, ja la pots recuperar al nostre canal de YouTube:
#Activa’t per la societat!
Si vols formar part de la iniciativa, firma la petició Pornhub gratis, una irresponsabilidad social hacia la infancia y las mujeres a Change.org i comparteix la campanya a les xarxes socials (Twitter, Facebook i Instagram) amb el hashtag #ShesAPerson.