Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya

Per la defensa del consumidor audiovisual

Programa d’Educació Audiovisual

El Programa d’Educació Audiovisual Contraste (PEAC) dota a les entitats educatives de les eines necessàries per a una completa educació en mitjans audiovisuals. El PEAC forma famílies, professionals de l’educació i alumnes perquè treguin el màxim partit a l’entorn digital en el qual vivim, tot fomentant el seu pensament crític com a consumidors audiovisuals.

Alguns instruments per aconseguir-ho són tallers pràctics, conferències, xerrades i dinàmiques que poden incloure anàlisis i crítiques de pel·lícules, sèries i altres clips que conviden a la reflexió i el debat. Aquestes formacions poden ser presencials o en línia.

Els temes que s’aborden tenen a veure amb els principals conflictes d’infants i joves en l’ús del seu temps lliure: el consum audiovisual responsable, la prevenció de les addiccions a les xarxes socials i/o als videojocs, sensibilització i prevenció del ciberbullying, la gestió de la privacitat a internet, l’apoderament de la dona a les xarxes socials (temàtiques clau: hipersexualització, cosificació, violència de control), l’anàlisi crític de les sèries de televisió que marquen tendència, els riscos a les xarxes socials (grooming, sextorsió, sexting, pèrdua d’intimitat), entre d’altres.

Esteu interessats a conèixer les activitats de formació que l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals duu a terme a més de 400 centres (públics, concertats, privats i també altres equipaments com centres cívics, casals d’estiu i espais municipals)?

Tota la informació sobre els continguts del curs 20/21 al Dossier del Programa d’Educació Audiovisual Contraste. Nova informació sobre el PEAC on demand (e-Tallers).

Per comptar amb les nostres sessions impartides per especialistes i professionals de l’audiovisual, la salut i l’educació, podeu escriure’ns a educa@taconline.net o trucar-nos al 93 488 17 57.

Què diuen del PEAC?

(Sobre la Càpsula (in)formativa: Hipersexualització) “Gràcies per oferir-nos vídeos formatius com aquests. Fonamental que despertem el sentit crític dels nostres adolescents i els donem arguments perquè reforcin la seva autoestima.”

AMPA Institució Lleida

“Aquesta jornada ens ha servit a tots per fer-nos reflexionar. Hem de deixar de ser el nostre perfil a les xarxes socials i començar a viure la vida que tenim davant. No cal tindre tants likes per estimar-nos a nosaltres mateixos.”

“Jo animo a tots els col·legis a què facin aquesta xerrada, ja que m’ha obert molt la ment.”

“Ha sido muy revelador. Nos han hecho plantearnos cosas que, sin estas charlas, no habríamos aprendido.”

Jordi, Gala i Ana, alumnes de La Salle Bonanova. El seu feedback es pot veure al vídeo resum de la Jornada Hipersexualització a les xarxes.

“Els alumnes han estat molt atents i penso que els objectius els hem complert. Volíem tractar aquest tema de forma profunda i seriosa i que els arribés. La primera part, la dels experts, ha sigut la més formativa i els alumnes han estat atents i hem pogut abordar la temàtica des de diferents vessants. La segona part, la dels testimonis, és en la que han connectat més perquè els ponents eren més joves i també els ha arribat el missatge. Estem molt contents, la veritat.”

Isabel Romañá, coordinadora 4t d’ESO de La Salle Bonanova. Feedback de la Jornada Hipersexualització a les xarxes.

“El tema és molt adequat i m’ha agradat molt el punt de vista des del que ho han enfocat. Ha estat interessant fins i tot per mi com a consumidora de xarxes socials. M’han fet reflexionar.”

“Valoro molt positivament que tot i que en principi alguns termes podien semblar massa complexes, més tenint en compte que era el grup PIM (Programa Intensiu de Millora) i ACO (Grup d’Acollida), els ponents han sabut transmetre molt bé el contingut. Així mateix han aconseguit motivar l’alumnat i fer que participessin.”

Feedback de professores de l’Institut Barcelona-Congrés

“Impresionante todo lo que desconocemos sobre este mundo digital y lo que debemos saber para estar prevenidos contra el ciberacoso y la nomofobia. Entre tantas cosas, me quedo con la reflexión de que debemos educar con el ejemplo y tejer la mejor red social: la familia.”

Tuit de Mariela Torres, assistent a una xerrada

“Classe magistral. Pràctica, útil i profitosa. Ara em sento més preparada per la defensa de la infància i l’adolescència a les xarxes socials. Cal que pares i mares estem al dia, la família és sempre el millor exemple!”

Mireia del Pozo, assistent a un taller pràctic d’Instagram

%d bloggers like this: