Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya

Per la defensa del consumidor audiovisual

Divulgació

Per tal d’assolir els objectius de defensa de les persones consumidores i protecció de la infància davant els mitjans audiovisuals, des de l’Associació duem a terme diverses accions divulgatives com conferències, seminaris online o campanyes. En elles comptem amb la participació d’experts de l’educació, l’audiovisual i la tecnologia, mentre s’aposta per la implicació i sensibilització dels usuaris.

Webinars

Trimestralment oferim seminaris web gratuïts on parlem amb figures del món digital educatiu i sanitari, entre d’altres, sobre continguts que ens ajudin a afrontar una bona educació en l’oci audiovisual.

Plantejats majoritàriament en format d’entrevista, a través dels webinars s’ofereixen tips a les famílies per a la prevenció de tecnoaddiccions i evitar possibles perills que derivin del mal ús de les pantalles, així com tota mena de consells per a promoure un consum responsable i incentivar un temps d’oci allunyat de l’entorn digital.

Consulta les últimes entrades dels webinars

Campanyes

Des de l’Associació llancem i actualitzem periòdicament diverses campanyes, que són una crida a l’acció i a la conscienciació del temps dedicat al món virtual, així com dels seus continguts. A través d’aquestes accions es pretén implicar a totes les persones usuàries per tal d’aconseguir una millora dels mitjans audiovisuals.

#LiveYourRealLife

L’any 2018 va néixer aquesta campanya de sensibilització de tecnoaddiccions, que inclou diverses accions per a descobrir els nostres hàbits de consum i prendre mesures al respecte, entre elles, els qüestionaris d’autoconeixement:

  • #TecnoTest. A través de 20 preguntes descobreix quin és el teu nivell d’addicció al mòbil i comença a prendre mesures de la dependència tecnològica.
  • #EcoTest. Durant la pandèmia de la COVID-19, aprofita per generar consciència i objectius de desescalada digital post-confinament.
  • #TestEnSèrie. Vius la teva vida real o la vida d’altres persones a través de la ficció seriada? Reprèn les regnes del teu temps!
  • #HiperTestKid (fins els 12 anys) i #HiperTestTeen (a partir de 13 anys). Saps si comparteixes continguts hipersexualitzats i en quin nivell? Desvela-ho a través d’aquest test dividit per edats.
  • #TestAutoestima. L’autoestima és un element clau per a moure’s amb seguretat en els entorns digitals. Et valores com et mereixes?

Aquesta iniciativa engloba també les jornades, un espai de reflexió per a estudiants on fomentar l’esperit crític respecte els continguts que consumeixen i comparteixen.

#ElMòbilNoÉsUnaJoguina

La campanya #ElMòbilNoÉsUnaJoguina, s’emmarca dins el projecte Guay-fi de l’Associació. Aquesta acció té com a objectiu advertir sobre els efectes i conseqüències que té l’abús de les pantalles a la primera infància i, pel contrari, com el foment de les activitats analògiques pot ajudar a un creixement saludable dels més petits.

El joc és un dret de la infància i també una escola d’aprenentatge.

#ShesAPerson

Amb l’objectiu de prevenir la violència masclista i detectar clixés de models disruptors a les pantalles, des de l’Associació s’ha incidit repetidament en informar i prevenir la hipersexualització, sobretot a les xarxes socials. L’any 2020 vam iniciar la campanya #ShesAPerson, una recollida de firmes per conscienciar sobre els efectes de la pornografia i on es demanen diferents accions per protegir a dones i menors.

A través d’aquest tipus d’actuacions es pretén augmentar el nombre de persones sensibilitzades i promoure models positius a través de les pantalles, erradicant, d’aquesta manera, actituds, comunicacions i accions de violència i discriminació en contra la dona.

Consulta les últimes entrades de les campanyes