Coincidint amb el Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, aquest mes de novembre l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya imparteix dues jornades d’Hipersexualització a les xarxes i pornografia a l’alumnat de 4t d’ESO de Viaró Global School i La Salle Bonanova.
Un espai innovador, pedagògic i lliure de tabús
Les jornades, que s’emmarquen dins la campanya de conscienciació #LiveYourRealLife, són un espai innovador que ofereix als estudiants un indret lliure de prejudicis en el qual poden preguntar i conèixer l’opinió dels especialistes sobre les dinàmiques que succeeixen en el món en línia i que susciten tants dubtes entre els més joves.
Coneix tots els detalls de les jornades
En aquesta ocasió es tracten les temàtiques d’hipersexualització, plantejant els seus riscos i efectes a les xarxes socials i a l’oci audiovisual, i de pornografia, exposant els efectes que causa el seu consum al cervell i al desenvolupament de la personalitat de l’adolescent.
Experts i testimonis per fomentar el debat
Els actes, amb una durada aproximada de quatre hores, es divideixen en dues parts. Per una banda, una taula rodona d’experts de l’àmbit de la psicologia i l’audiovisual. Per l’altra, es dóna veu a les bones pràctiques de joves influencers que, amb el seu exemple, inspiren als participants i fomenten un alt grau d’interacció.
Aquest format ajuda a l’alumnat a obrir el debat i a fomentar el seu sentit crític sobre què veuen a través de les pantalles i els continguts que comparteixen. L’objectiu principal és proporcionar les eines i recursos necessaris per minimitzar els efectes que suposa el mal ús de les xarxes socials, mentre es potencia així el lema #LiveYourRealLife.
Compromesos amb els drets de les dones
Amb l’objectiu de prevenir la violència masclista i detectar clixés de models disruptors a les pantalles, des de l’Associació s’ha incidit repetidament en informar i prevenir la hipersexualització, sobretot a les xarxes socials. En aquest sentit, es va elaborar l’HiperTest, que permet esbrinar si els continguts que es pugen estan hipersexualitzats i en quin nivell.
Per altra banda, l’any 2020 vam iniciar la campanya #ShesAPerson, una recollida de firmes per conscienciar sobre els efectes de la pornografia i on es demanen diferents accions per protegir a dones i menors.
Amb aquestes accions es pretén augmentar el nombre de persones sensibilitzades i promoure models positius a través de les pantalles, erradicant, d’aquesta manera, actituds, comunicacions i accions de violència i discriminació en contra la dona.
Segueix-nos a les xarxes socials (Twitter, Instagram i LinkedIn) per estar al cas de totes les accions de l’Associació.