L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, en la seva tasca de la defensa de les persones consumidores i de la bona qualitat als mitjans audiovisuals, ha participat en el procés públic d’al·legacions i observacions de l’Avantprojecte de llei de la comunicació audiovisual de Catalunya, elaborat pel departament de Presidència de la Generalitat.

A través de les diverses propostes, s’ha vetllat especialment pel bon desenvolupament dels menors d’edat, que són els més indefensos davant les pantalles. Les al·legacions completes les trobaràs a la nota de premsa.

El procés públic permet que les persones i entitats del sector facin observacions i propostes sobre l’Avantprojecte de la llei.

Quins canvis proposem?

Hi ha moltes evidències de la influència negativa de l’abús de les pantalles en el desenvolupament del cervell infantil. La responsabilitat de la societat és defensar un creixement físic i emocional on la infància pugui desenvolupar tot el seu potencial. En aquest àmbit, l’article 10 de la llei fa referències concretes als Drets de la infància i l’adolescència.

L’Associació demana que els menors d’edat no puguin ser usats en anuncis que representin un ús abusiu o enganyós de les pantalles. També apel·la a la prohibició de missatges que promoguin tecnoaddiccions i que facin servir el terme “addictiu” en un context positiu o com a reclam publicitari.

Avantprojecte de llei de la comunicació audiovisual de Catalunya

L’Avantprojecte de llei també estableix Mesures per a garantir la protecció de la infància i l’adolescència en la programació dels serveis de televisió lineal en obert (Article 82). En aquest àmbit, al·leguem que, a més de la prohibició de l’emissió de programes dedicats als jocs d’atzar i a les apostes entre la 1 h i les 5 h, també s’impedeixi la difusió publicitària d’aquesta mena.

Així mateix, sol·licitem que les comunicacions comercials no promocionin un ús abusiu de les pantalles i no fomentin conductes de risc a la xarxa com la tecnoaddicció i la ciberludopatia.

Des de l’Associació, i a través d’aquestes al·legacions, s’aposta per aconseguir uns mitjans de comunicació amb més qualitat i alhora amb menys continguts nocius de cara al desenvolupament dels menors d’edat. Segueix la nostra tasca a les xarxes socials (Twitter, Instagram i LinkedIn), així com al canal de YouTube.