Amb motiu del Dia internacional contra el bullying celebrat el passat dissabte 2 de maig, l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya ha desenvolupat i participat en diverses accions de sensibilització i consciència social sobre aquesta xacra:
Participació webinar
Des de b-resol i amb el patrocini de la UOC (Universitat Oberta de Catalunya) van convidar la presidenta de l’Associació, Anna Plans, a participar en el seu webinar Ciberbullying en temps de ciberescola. Es va poder seguir per YouTube Live i, a més de la intervenció de la presidenta de l’entitat, va haver-hi cinc ponències principals sota els paraigües de La relació entre els alumnes en la ciberescola. Més units o més conflictes? i El vincle entre ciberassetjament i TCA.
Entre els participants i assistents es trobaven representades moltes i diverses comunitats educatives de Catalunya, incloent-hi també treballadors socials, psicòlegs i entitats de caire social com l’Associació.
Quin consell o missatge inspirador per adolescents, famílies i/o docents dónes per abordar aquesta situació tan especial del confinament, del potencial ciberassetjament en temps de ciberescola? ⬇️
Durant el webinar va destacar, especialment, la rellevància dels vincles. Vincles entre els alumnes, sí, però també entre mestres, alumnes i famílies; el triangle educatiu al complet. Com va aportar la ponent Coral Regí, directora de l’Escola Virolai de Barcelona:
“El que és més important és educar en bones competències socials els nostres alumnes.”
Des de l’Associació sumem al missatge com és de necessari mantenir unes mirades netes, ser proactius i treure’s les benes per aconseguir arribar sense obstacles i amb confiança als joves en situació de vulnerabilitat.
Aquí trobareu el contingut sencer del webinar:
Bones pràctiques en l’abordatge integral del bullying
Després que més de 200 centres educatius de Catalunya hagin participat en l’estudi desenvolupat per PDA Bullying, plataforma col·laborativa gestionada per la Fundación Aprender a Mirar, Equip SEER i l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, es va aprofitar la celebració del 2 de maig per publicar els primers resultats.
A través d’un qüestionari de 20 preguntes, podem extreure i visibilitzar l’escenari actual en relació amb les bones pràctiques de convivència i avaluar la resposta davant un cas.
Una de les dades més significatives dels resultats preliminars extrets de la recerca: únicament el 57% dels col·legis catalans que han participat tenen un protocol que inclou estratègies de prevenció, detecció i actuació davant una possible situació d’assetjament entre iguals. Aquesta dada és alarmant perquè, segons la resolució ENS/585/2017, els centres educatius catalans tenien fins a març de 2020 per a elaborar i implementar el Projecte de Convivència dins del marc del Projecte Educatiu del centre.
Aquesta anàlisi aporta unes estadístiques de rellevància que ens permeten obtenir major força davant les institucions i defensar la importància d’una resposta global, coordinada, i dins d’una estratègia en un marc de convivència, davant el bullying i ciberbullying a les aules.
Entrevista a TV3
Ramiro Ortegón, president de la plataforma PDA Bullying, va ser entrevistat al telenotícies de TV3 amb motiu de l’increment de casos de ciberassetjament durant el confinament provocat per la COVID-19. ⬇️
A més d’exposar com el ciberbullying té una continuïtat 24/7 en la vida dels joves assetjats, des de la plataforma també hem ofert un seguit de consells per #SuperarElBullying durant el confinament.
#HemAconseguit fer xarxa i assolir més força
El 2 de maig PDA Bullying també ha celebrat i compartit els números que conformen la plataforma, a més de donar suport i difusió a les iniciatives realitzades per les entitats adherides:
Necessites ajuda davant d’un cas de (ciber)assetjament? Vols informar-te sobre com podem ajudar-te a tu, algun familiar o a la teva escola en aquestes qüestions? Posa’t en contacte a través del nostre e-mail associacio@taconline.net i l’equip de professionals de l’Associació t’atendrem.