Guay-fi és el nom que rep el projecte innovador i pedagògic creat per l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya i la Fundación Aprender a Mirar. En si, és l’adaptació del Programa d’Educació Audiovisual (PEA) per a famílies i educadors d’infantil, amb nenes i nens de 3 a 6 anys.

El seu objectiu és acompanyar les famílies i docents en l’educació dels bons hàbits de consum de pantalles a una edat primerenca, dins del context digital en què vivim, oferint eines i recursos que afavoreixen el desenvolupament cerebral dels infants.

Què opinen els docents de la iniciativa?

En finalitzar el primer trimestre del curs 2022-2023, es va fer arribar una enquesta a tot el professorat dels centres, a escala estatal, on s’ha implementat el projecte Guay-fi durant aquest període. Com a resultat, s’ha elaborat un informe a partir de totes les respostes i aportacions dels participants.

post-ACMAC-informe-GuayFi-2

Totes les escoles han confirmat que recomanarien la iniciativa Guay-fi a altres centres escolars, ja que la consideren necessària per poder afavorir al desenvolupament cerebral, psicomotor i social dels i les alumnes.

A més, els docents també afirmen que han començat a notar alguns canvis respecte als hàbits de les famílies. Per una banda, se les veu més conscienciades sobre la necessitat de reduir el temps d’ús de les pantalles i, per l’altra, també més sensibilitzades pel que fa a les conseqüències que pot tenir sobre els seus fills.

Per últim, s’han recollit tots els suggeriments i propostes de millora per part de les escoles, per tal de poder-los aplicar de cara al nou curs escolar 2023-2024.

Agraïments

El projecte Guay-fi és possible gràcies a: Catalunya en miniatura, Diset, Playcolor, COMBEL, Exin Castillos, Fournier, Kefinde, Mémory y Ferrándiz, Sapos y Princesas, Troa Librería, Milán i Museu del Ferrocarril.

post-ACMAC-informe-GuayFi

Segueix tots els projectes de l’Associació a les nostres xarxes socials (Twitter, Instagram i LinkedIn).