Jornada amb els dinamitzadors de família de la Generalitat de Catalunya
L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, juntament amb la col·laboració de la Fundación Aprender a Mirar, va realitzar una sessió de formació el dissabte 18 de novembre als professionals que formen part del programa Créixer en família de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta jornada va tractar continguts dels camps de la neurociència, neuroeducació i neuropsicologia i estava destinada a experts en famílies (psicòlegs, pedagogs, educadors socials, terapeutes, etc.).
Un joc en directe sobre el coneixement dels videojocs dels assistents, una votació sobre fotos publicables o no a les xarxes socials, una representació sobre el Circuit de Recompensa del nostre cervell… Són algunes de les activitats interactives que els dinamitzadors van dur a terme mentre els nostres experts els explicaven què produeix en el cervell l’ús dels dispositius digitals.
Per part dels assistents, de nou se’ns va transmetre la preocupació de les famílies pels riscos de les tecnoaddiccions i la dificultat per aconseguir que els menors dediquin menys temps a les pantalles. La reflexió comuna entre els professors de l’Associació i els dinamitzadors va ser entorn les dues columnes fonamentals per l’eficàcia educativa:
- Parlar i escoltar als fills, enriquint el seu judici crític.
- Descobrir les múltiples formes de donar-los exemple en l’ús de les pantalles.
Like, fake news, followers, selfie, Insta… et fan por aquests termes?
L’Associació ha engegat una iniciativa per a totes aquelles persones interessades a saber més sobre la tecnologia que ens envolta, les seves possibilitats, els seus riscos i les seves particularitats. El passat 29 de novembre va tenir lloc l’inici d’aquest cicle de tallers amb l’eslògan “Per saber més que els teus fills”.
Descobrint “Com es cuinen les notícies falses a internet”, Anna Plans, Tècnica Superior de Màrqueting Digital i experta en Xarxes Socials, va inaugurar aquesta nova activitat amb exemples pràctics, vídeos i propostes lúdiques de gran utilitat. En el taller els assistents van poder descobrir els “trucs” que s’utilitzen per encobrir les mentides informatives, els “ganxos” que ens condueixen a “clicar” en una notícia falsa, els motius que ens poden portar a compartir aquesta notícia o com identificar una estafa. L’objectiu era dotar als assistents de més capacitat crítica amb el que reben, amb el que llegeixen i amb el que es troben a la xarxa.
L’Associació té previst impartir un taller mensual sobre diversos temes. Es tracta d’un espai per aprendre, compartir experiències i obtenir recursos amb els quals afrontar l’educació audiovisual, no només la dels menors sinó també la dels adults i, sobretot, la de cadascun.
El proper taller tindrà lloc al gener. Si vols rebre més informació, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres al 93 488 17 57 o per correu electrònic.