Amb motiu del Dia Internacional contra la Violència de Gènere, i a través de la campanya #ShesAPerson, a l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya es reforça la tasca de conscienciació, prevenció de la hipersexualització i promoció de models respectuosos a les pantalles, sobretot posant el focus en l’educació digital.
L’efecte de la pornografia a les dones
Recuperem el seminari web Sols o mal acompanyats?, on el psicòleg i sexòleg clínic Alejandro Villena va analitzar l’impacte de la ciberpornografia a l’adolescència i les conseqüències que pot tenir en la construcció de la seva afectivitat, sexualitat i percepció de l’altre.
En el webinar es va remarcar com afecta la pornografia a les dones. Solen ser menys propenses a desenvolupar una addicció, però quan hi entren en contacte, els efectes emocionals solen ser més intensos que en els homes, ja que impacta directament en la seva autoestima i sovint reforça la normalització de la violència que apareix en aquesta mena de continguts.

Pel que fa als models de conducta, també divergeixen. Els homes imiten una sexualitat basada en la dominància, mentre que les dones assumeixen un paper més passiu o subordinat. Tanmateix, moltes actrius s’enfronten a situacions traumàtiques durant els rodatges, fet que accentua el risc i el dany derivat del consum de la pornografia.
Parlem sobre hipersexualització a les aules
Per a continuar abordant aquesta temàtica a les aules, durant el mes de desembre estan previstes dues jornades sobre pornografia i hipersexualització a les xarxes socials per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de St. Paul’s School i La Salle Bonanova, que tindran lloc els propers 5 i 18 de desembre, respectivament.
A través d’experts i testimonis, els joves tindran l’oportunitat de participar en un espai de debat i reflexió lliure de tabús.
Tota la informació i contractació de les jornades aquí
Conscienciació a través de #ShesAPerson
Combatre la violència masclista i detectar clixés de models disruptors a les pantalles són els objectius principals amb els quals va néixer la campanya #ShesAPerson. Per això, es duen a terme accions de conscienciació per a reivindicar la protecció de les dones i menors davant de l’exposició a la pornografia i a representacions sexualitzades que poden distorsionar la seva visió del món.
Amb aquesta iniciativa es pretén sensibilitzar i promoure continguts que reflecteixin models respectuosos i positius a través de les pantalles, per tal d’erradicar actituds, missatges i pràctiques que normalitzen la violència i la discriminació cap a la dona.

Segueix les nostres campanyes i suma-t’hi a través de les xarxes socials (Instagram, X i LinkedIn).
