La Fundació Aprender a Mirar va organitzar el passat 4 de juny, en col·laboració amb l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, una jornada formativa per als alumnes de primer del col·legi Fert Batxillerat a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC). La sessió, emmarcada dins la campanya #LiveYourRealLife, es va centrar en la hipersexualització a les xarxes socials i l’impacte de la pornografia.

Hipersexualització, pornografia i autoestima

El matí va començar amb dues sessions diferenciades: els nois van assistir a una xerrada impartida per Jorge San Nicolás –professor col·laborador de l’Associació, coach d’adolescents i CEO de Haces Luz– sobre l’impacte de la pornografia. Mentrestant, les noies van participar en una ponència d’Anna Plans –presidenta de l’entitat, mare activista i experta en hipersexualització– sobre aquesta mateixa temàtica.

Un dels grans temes que es treballen des de l’Associació és la prevenció de les violències masclistes en l’entorn digital, així com l’empoderament de la dona davant dels clixés de gènere. Tot això a través d’aquestes activitats formatives del portal web Contraste i de l’etiquetatge dels seus continguts, així com de la campanya #ShesAPerson.

Posteriorment, tots els alumnes van assistir junts al testimoni de Carla Restoy, una jove influencer, comunicadora i conferenciant, que va oferir una reflexió inspiradora sobre la bellesa de les relacions autèntiques, el valor de la diferència i la complementarietat entre l’home i la dona, i l’origen de l’autoestima.

Vinculat a aquest tema, també dins la campanya #LiveYourRealLife s’ofereix el #TestAutoestima, una eina per treballar la salut mental i potenciar una autoestima positiva que permeti navegar de manera més saludable per la xarxa.

Aquesta jornada va ser una oportunitat enriquidora perquè els alumnes reflexionessin sobre l’ús conscient de les xarxes socials i la vivència sana de l’afectivitat i la sexualitat, en línia amb els valors que promou Consumidors Audiovisuals: un ús conscient de les pantalles i un consum positiu i crític dels continguts digitals.

Segueix totes les nostres activitats a les xarxes socials (Instagram, X i LinkedIn).